2018 : Een jaaroverzicht in 28 hoogtepunten

isla holbox blog palmboom jaaroverzicht blog

2018 is alweer voorbij!

Er gebeurde héél veel dit jaar. Tijd dus om even terug te blikken en te blijven stilstaan bij al die mooie momenten van 2018.

1. 1 januari 2018. Mijn familie langs papa’s kant komt elk jaar samen op 1 januari. Doordat V. en ik steeds Oudejaar vieren in Roemenië, was ik er al enkele keren niet meer bij geweest. Dat ik er in 2018 toch nog eens bij kon zijn en iedereen kon zien, was zeer belangrijk voor mij en ik heb er toen echt van genoten!
  2. Een blender krijgen als nieuwjaarscadeau en elke creatie een #blenderadventure noemen

blender blog blender adventure
    #blenderadventure

3. Mijn verjaardagsweekend in Maastricht. We logeerden in het gezellige Hotel Mabi en V. had samen met het hotel voor leuke extraatjes gezorgd! Ik voelde me net een prinses ? We zochten en vonden onze geocache, en Maastricht is gewoon een superleuke stad voor een weekendje weg.

geocache maastricht blog
#happygeocachefaces

4. Een dagje Ardennen in de sneeuw op Baraque de Fraiture. Hertjes zien lopen in het  bos. En vlees op een tafelgrill gaan eten, jum!

#baraquefraiture

5. Ons verblijf in Hotel Millefiori in Valtournenche, Italië. De superlieve Zweedse eigenaars, een houten interieur in combinatie met IKEA-degelijkheid en de mooie omgeving zorgden voor een topervaring. De open haard, open bar (schrijf zelf maar op wat je gedronken hebt) en de huiselijke sfeer in het restaurant (indien nodig hielpen we allemaal met afruimen) zorgden dat we eigenlijk ons hotel niet per sé uit moesten gaan 🙂

hotel millefiore valtourneneche cervinia6. Toen we een biertje dronken in Düsseldorf aan de oevers van de Rijn. Wat een sfeer daar! Düsseldorf is echt een leuke stad, om te shoppen en lekker te eten. Ook de Rheinturm gingen we nog eens bezoeken, met een 360°-zicht over de stad.

rheinturm dusseldorf duitsland

7. Keukenhof in Nederland, even ten zuiden van Amsterdam. De tulpentuin is zo overweldigend mooi, iedereen zou het eens moeten gezien hebben. De Chinezen en Japanners zijn je al talrijk voorgegaan 🙂 Één tip: ga niet te vroeg op het seizoen, want dan zijn nog niet alle bloembollen open.

keukenhof amsterdam nederland8. Ik won een ticket voor Freelance Day in Brussel, waar ik interessante presentaties zag en en leuke mensen leerde kennen.

9. Het thuiswerk kwam van de grond. Ik probeer het elke week een dag te doen, als mijn agenda het toelaat. Thuis kan ik me zoveel beter concentreren dan in ons druk kantoor.

10. Door Annelies van de blog Volop Genieten gevraagd worden voor een koffiedate en een leuke babbel!

11. In april ging ik naar Mexico. Chitzen Itza en Isla Holbox waren echt waw. Die palmbomen, die sfeer. Ik vond het heerlijk en keer er zeker nog terug…Chitzen Itza mexico svrine

12. De beklimming van de berg Le Grammond in Zwitserland. Een wandeling van 14 kilometer, maar na 2 zeer steile kilometers zag ik het eigenlijk al niet meer zitten. Door peptalk van V. heb ik doorgezet en 4 uur later waren we op de top, met een prachtig uitzicht op het meer van Genève. Wat een gevoel van ‘I DID IT’!!!! Nog eens 4 uur later waren we terug beneden. Geradbraakt, maar zo gelukkig. Niet opgeven en blijven doorzetten, ook als het moeilijker gaat, dat heb ik daar nog eens aan den lijve ondervonden. De voldoening achteraf is des te groter 🙂

Le Grammond berg beklimmen meer van geneve13. De Therme in Boekarest. Nu ik er zowel in de zomer als in de winter ben geweest, ben ik nog grotere fan geworden van het zwembadparadijs. Zeer proper, georganiseerd, en je koopt je drankjes aan de zwembad-bar met een armbandje. Ook sauna’s, hammams, immense glijbanen en restaurants behoren tot het complex. Ik kan er makkelijk een halve dag doorbrengen en superrelaxed buitenkomen.

therme bucuresti14. Het concert van J. Bernardt (van Balthazar) in Control Club in Boekarest in mei. Ik kende slechts enkele liedjes van zijn cd ‘Running Days’, maar de Roemenen zongen alles mee van A tot Z. Normaal gezien ben ik een beetje bang van concerten waar ik niet veel liedjes ken, maar het was het beste concert dat ik ooit heb gezien! On-ge-loof-lijk goed.  He blew me away. En een Belg zien optreden in het buitenland is altijd speciaal !

15. Een wandeling van 14 km die ik zelf uitstippelde in Temse, een stukje Bazel en een stukje Haasdonk, losjes gebaseerd op de Wegom. Dat is een jaarlijkse wandeling langs de kapelletjes van Sint-Amelberga, de patroonheilige van Temse. Ons ging het eerder over het wandelen zelf en ik voegde er onder andere nog het Fort van Haasdonk aan toe, zodat het een aaneenschakeling van hoogtepunten werd. Eigenlijk wou ik er een blogpost over schrijven maar dat is er nog steeds niet van gekomen…

wegom wandeling temse bolderick blog svrine
#denboldericktemse

16. Toen de dolfijnen naast onze zeilboot meezwommen in Griekenland.

17. Ik ging gewillig mee in de WK-gekte en ging supporteren op pleinen met grote schermen. Verkleden doe ik helemaal niet graag,  maar voor nationaal voetbal deed ik met plezier een rood-geel-zwarte tenue aan, met vettige strepen op mijn gezicht.

WK 2018 belgisch voetbal

18. Een bezoekje aan de Boerentoren in Antwerpen vlak voordat hij dicht ging. Wat een prachtig uitzicht heb je daar!

19. Mijn neefjes zien opgroeien tot wijze en lieve bazekes waar je een gesprek mee kan voeren. Tante Séti komt met plezier babysitten.

20. Vrienden en familie na moeilijkheden of lang twijfelen gezonde baby’s zien krijgen.

zwembad svrine blog

21. Een zondagse fietstocht door het Zoniënwoud (zo mooi daar) van in Elsene tot in La Hulpe, waar we arriveerden bij de Fondation Folon. Mijn frank die viel dat het mannetje op het strand van Knokke ook van kunstenaar Folon is. En toen we door Hoeilaart fietsten, herinnerde ik me dat de villa van Marc Sleen (de geestelijke vader van stripheld Nero) te koop stond. Die zijn we dus ook efkes gaan checken!

22. Onze roadtrip door Nederland, Duitsland en Denemarken. In Denemarken naar een ‘Zomerbar’ gaan van een 14-jarig meisje die heerlijke taarten had gebakken, die ze samen met vers fruitsap uit de tuin verkocht aan haar familie en voorbijgangers. Een rondleiding krijgen in het passiefhuis van die supervriendelijke vreemden. Veel zwemmen in openbare wateren. En de helft van de tijd sliepen we op campings in onze Golf Variant. Die is even goed als een mobilhome, en beter dan crappy Deense hotels waar je 70 euro voor betaalt, echt waar!

zwemmen duitsland zeilboot23. De kansen die ik kreeg op het werk en die me veel voldoening gaven.

24. De Waterbus uitproberen tijdens de lunchpauze

waterbus antwerpen blog svrine

25. BBQ’en in onzen hof van april tot oktober

martini brut wraps tuinfeest bbq blog

26. Een jaar geleden deed ik de eerste keer yoga voor Music for Life, en ik doe het nog steeds. Ook de Yogatram van De Lijn was een leuke ervaring.

27. Mijn yoga retreat in Ibiza was een once in a lifetime experience, maar dat wisten jullie al langer 🙂

Prashanti retreats ibiza svrine blog

28. Aan de zee kom ik tot rust. Ook al ben ik er maar een dag, in Knokke krijg ik altijd een vakantiegevoel. En met vrienden erbij is het nog toffer! In 2019 wil ik nog vaker gaan!

knokke knokke heist blog strandcabine knokke strand beach belgie belgische kust

Wow, als ik het zo lees zou je denken dat ik een reisblogger ben die al die dingen op uitnodiging mag doen, maar niets is minder waar. (jammer genoeg, haha!) It’s just me…

Zoals je ziet, doe ik nog veel meer dingen dan waar ik over kan bloggen. Blogposts worden wel in mijn hoofd geschreven, maar het komt er niet van om ze echt uit te werken. Wie mij op Instagram volgt, krijgt een dichtere kijk op de uitstapjes die ik doe. Instagram wordt hét medium van 2019, dus misschien kan ik je overtuigen om ook een profiel aan te maken? 🙂

Dachten jullie ook na over je leuke momenten van het afgelopen jaar? Of waarom niet?

Laat het weten in de comments en ik wens jullie alvaste een HAPPY NEW YEAR! 🙂

Liefs,

Séverine

x x x

2 thoughts on “2018 : Een jaaroverzicht in 28 hoogtepunten

1. Dankjewel Evi! Ik viel ook bijna achterover toen ik het allemaal zwart-wit zag staan… ? Prettig eindejaar en we zien elkaar terug in 2019! X

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.