Over vriendschap en gezondheid in 2017

vriendschap friendship blog belgische blogger SVRine séverine de ryck

In deze blogpost kijk ik terug op de gebeurtenissen en emoties die in de laatste weken van 2017 door mijn hoofd spookten.

Ik hoop dat jullie allemaal lekker gegeten en gefeest hebben om het nieuwe jaar goed in te zetten! Natuurlijk wens ik jullie veel geluk en liefde toe, maar bovenal een goede gezondheid, want dat is uiteindelijk het enige dat écht van belang is. Je kent de uitspraak wel : ‘Gezonde mensen willen vanalles en zijn nooit tevreden. Een zieke mens wil maar 1 ding: gezond zijn.’

AZ nikolaas houten spreuk vriendschap liefde

De laatste 6 weken van 2017 waren op z’n minst ‘speciaal’ te noemen. Als je geliefde ziek is, meer dan 3 weken in het ziekenhuis ligt, en 2 keer (plus een halve) geopereerd wordt, dan staat je wereld even stil. Elke avond bracht ik door in het ziekenhuis. Ik probeerde hem op te fleuren met kleine verrassingen en bracht extra lekkers mee bovenop de eentonige ziekenhuiskost (Tapasfestivaaal!).

Eindelijk naar huis

blog belgische blogger az nikolaas SVRine

Toen hij in de derde week van december eindelijk naar huis mocht komen, voelde ik vanalles: blijdschap maar ook onrust. Ik was een beetje ongerust omdat hij niet meer dichtbij de goeie zorgen van de verpleegsters en verplegers van het AZ Nikolaas was (een dikke merci aan deze dames en heren!!) , maar o zo blij dat hij eindelijk terug in ons huisje was en dat we samen de kerstboom konden versieren. Daar had hij zo hard naar uitgekeken.

De Kerstdagen

kerstmuts blog belgische blogger

Ik denk dat ik nog nooit zo hard van de kerstdagen heb genoten als in 2017. Samen die kerstboom decoreren, en gewoon samen rustig thuis zijn, ik vond het heerlijk. Op zaterdagmiddag de steengrill aanleggen en met z’n tweeën vleesjes grillen en lookbrood maken. We hebben korte bezoekjes gebracht aan kerstmarkten (Gent, Knokke, Tilburg, maar Brussel blijft mijn favoriet!) en vrienden bezocht.

Vriendschap

Vriendschap Friendship blog SVRine belgische blogger

2017 was een jaar waarin ik veel nadacht over mijn tijdsbesteding en met wie ik mijn tijd doorbreng. Het drong tot me door dat we ouder aan het worden zijn en dat veel van mijn vrienden in een andere levensfase zitten dan ikzelf. Uitstapjes doen en sociale dates zijn nog altijd heel belangrijk voor mij, maar daarom niet prioritair voor anderen. Leuk genoeg heb ik tegelijk enkele nieuwe mensen leren kennen, dankzij mijn cursus copywriting, maar onverwachts ook dankzij het bloggen! Daarnaast herontdekte ik mijn vriendinnetjes uit de lagere school, en op tweede kerstdag hadden we een lang uitgelopen brunch met de Griekse meiden van het middelbaar. That makes me happy!!

Oudejaar

We kregen bezoek van de familie uit Roemenië, en voor het eerst in enkele jaren tijd vierden we Oudejaar in België, rustig met vrienden. Ik had die keuze bewust gemaakt, omdat 1 januari zowat de enige gelegenheid in het jaar is dat we samenkomen met de hele familie. We zien elkaar niet zo vaak tijdens het jaar, en ik had dat moment echt gemist.

Conclusie

Ik heb de laatste weken veel mensen gezien die ik graag zie, en ik mag er zeker van zijn dat zij mij ook graag zien. V. en ik zijn al volop plannen aan het maken voor een 2018 vol leuke reizen en uitstapjes. Maar gewoon thuis zijn en chillen, dat apprecieer ik nu ook des te meer!

Liefs,

SVRine

X X X

One thought on “Over vriendschap en gezondheid in 2017